مقالات

باید و نباید های بعد ازپیلینگ شیمیایی

باید و نباید های بعد ازپیلینگ شیمیایی

پس از پیلینگ شیمیایی، سطح پوست شما خالی از رطوبت و روغن است. بنابراین، باید در هفته های بعدی به صورت منظم از برنامه مراقبت از پوست استفاده کنید تا پوست بازسازی شود و خود را به محافظت نسبت به عوامل بیرونی آماده کنید. یکی از پیشنهادهای کلیدی پس از پیلینگ شیمیایی استفاده از محصولات آرامش بخش و مرطوب کننده می‌باشد. شما می‌توانید از محصولاتی که حاوی عصاره آلوئه ورا، املاح دریایی یا روغن‌های طبیعی هستند استفاده کنید.

برای مراقبت از پوست پس از پیلینگ شیمیایی، نیاز است که به این نکات توجه کنید: در روزهای اول پس از پیلینگ، از محصولات آرایشی با فرمولاسیون‌های خنک و ملایم استفاده کنید تا پوست را تحریک نکنید. از پوشیدن لباس‌های نرم و راحت برای پوست خرده پس از پیلینگ استفاده کنید. در طول روز، از خورشید محافظت کنید و همیشه از کرم ضدآفتاب با فاکتور حداقل SPF 30 استفاده کنید. همچنین، شما باید از شستشوی صورت خود خودداری کنید و تماس با آب برای چند روز تا حد امکان کاهش دهید.

لازم به ذکر است که انجام پیلینگ شیمیایی در خانه نباید انجام شود. بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید و پیلینگ شیمیایی مشخصی که برای پوست شما مناسب می‌باشد را از وی بخواهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =