مقالات

انواع پیلینگ شیمیایی

انواع پیلینگ شیمیایی

لایه برداری پوست از فرد به فرد دیگر متفاوت است و باید با توجه به نوع پوست انجام شود. در کل، سه نوع لایه برداری وجود دارد که هر یک از آن‌ها مشکل خاصی از بدن انسان را درمان می کند: لایه برداری گرفتگی، لایه برداری شیمیایی و لایه برداری مکانیکی.

لایه برداری پوست گرفتگی: این نوع لایه برداری برای پوست‌های چرب و آکنه‌دار مناسب است. در این روش، با استفاده از ابزاری مانند برس، لایه‌های بیش از حد پوست به ویژه در بخش‌هایی که پوست چربی بیشتر دارد، تخلیه می‌شود.

لایه برداری شیمیایی: این نوع لایه برداری برای رفع چین و چروک کمک می کند. برای انجام این کار از حلال‌های شیمیایی متفاوتی مثل اسیدهای آلفا هیدروکسیک استفاده می‌شود. این روش ممکن است باعث ایجاد التهاب در پوست شود، بنابراین باید عملیات با دقت و زمانبندی مناسب انجام شود.

لایه برداری پوست مکانیکی: این نوع لایه برداری برای پوست های حساس مناسب است. در این روش با استفاده از دستگاه‌هایی مانند میکرو دیرمابراز پوست لایه برداری می شود.

هر یک از این روش‌ها حاوی مواد شیمیایی، مکانیکی و یا فیزیکی متفاوت با نوع دیگر است. بنابراین، برای انجام لایه برداری پوست، ابتدا باید نوع پوست خود را تشخیص دهید و سپس از نوع لایه برداری مناسب برای جلوگیری از درد روی پوست استفاده کنید.

لایه برداری سطحی پوست:
این نوع لایه برداری برای درمان آثار آکنه عمیق و زخم های خفیف استفاده می شود . برای روشن شدن رنگ پوست ، رنگ دست ها ، از بین بردن لکه های پوستی و لایه برداری از لایه بیرونی پوست ، از طریق مواد شیمیایی حاوی اسیدهای خاص مانند ؛ گلیکولیک اسید ، سالیسیلیک اسید و دی اکسید کربن گاهی اوقات یا به اصطلاح مواد یخ خشک استفاده می شود . اما بدون نفوذ این مواد به اعماق پوست ، لایه برداری سطحی راحت تر و نرم تر پیلینگ شیمیایی است.

این نوع پیلینگ شیمیایی صورت نیازی به بیهوشی موضعی ندارد ، زیرا هیچ دردی ایجاد نمی کند و بیمار می تواند روند عادی زندگی خود را پس از لایه برداری سطحی انجام دهد و برای انواع پوست و همه نواحی بدن مناسب است.

لایه برداری متوسط ​​پوست:
از این روش برای از بین بردن چین و چروک های متوسط در پوست استفاده می شود. مانند ؛ چین و چروک در اطراف چشم ، در اطراف دهان ، یا در دست ، و زخم ها ، اثرات جزئی و عمیق تر آکنه را درمان می کند.

همچنین ، در درمان لکه های قهوه ای تیره و هاله های زیر چشم نیز مؤثر است. لایه برداری متوسط ​​نسبت به لایه برداری سطحی موثرتر است. به سطح پوست کمی عمیق تر نفوذ می کند و نیاز به بی حسی موضعی دارد تا بیمار احساس درد نکند. همچنین ، به دوره نقاهت ۵ تا ۷ روز نیاز دارد.

لایه برداری شیمیایی عمیق:
این نوع لایه برداری برای درمان آثار زخم ها ، سوختگی های شدید یا از بین بردن چین و چروک های متوسط ​​و عمیق استفاده می شود . به عنوان نوع چالش برانگیز انواع پیلینگ شیمیایی در نظر گرفته می شود. در پوست ، که دو لایه زیر پوست است، جایی که مواد تا عمیق ترین و ممکن ترین درجه ممکن را نفوذ می کنند، نیاز به بی حسی موضعی دارد. بیمار چند روز پس از عمل ، به صورت مشروط در بیمارستان می ماند و سپس دوره درمان طولانی بین دو هفته تا یک ماه خواهد بود. این نوع مواد شیمیایی لایه بردار برای همه انواع پوست مناسب نیست.

این پیلینگ صورت برای افرادی که دارای پوست تیره هستند مناسب است ، زیرا روی سفید کردن پوست کار می کند.
لایه برداری عمیق شیمیایی تنها به یک جلسه نیاز دارد ، بسته به لایه برداری مورد نیاز ، تقریباً تا دو ساعت طول می کشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =